Estonian Air musí do konce zimní sezóny 2015/6 obměnit flotilu - koncem října skončí totiž definitivně kontrakt na pronájem čtyř strojů Embraer 170 od Finnairu, přičemž první letoun (ES-AEA) byl vrácen již začátkem srpna. Podle potřeby však mohou dva ze zmíněných čtyř Embraerů ještě létat ve službách estonského dopravce do konce nadcházející zimní sezóny. Další dva Embraery 170 (s kapacitou 76 míst pro cestujících), reg. ES-AEB a ES-AEC, byly navíc momentálně krátkodobě pronajaty rakouským Austrian Airlines, tyto stroje se nepravidelně objevují i na lince Vídeň - Praha. Ve vlastní flotile Estonian Air tak nyní zbývá poslední E170 a tři Canadairy CRJ-900, na některých letech zaskakuje ještě ATR-72, reg. LY-MCA litevské společnosti DOT LT a Embraer 145, reg. G-RJXG od BMI regional. V září 2015 přibude do flotily první 70-místný Canadair CRJ700, který bude ihned v průběhu měsíce nasazen na většinu pravidelných linek, první lety se uskuteční 8.9. na linkách z Tallinnu do Bruselu, Stockholmu a Kodaně. Estonská společnost se navíc znovu ohlíží po zahraničních trzích mimo domovskou zemi, od zimního období získala dva nové kontrakty ve Skandinávii. Na období tří let, od 26. října 2015 do 25. října 2018 získala koncesi na provoz pravidelné linky ze švédského města Örebro do Kodaně, 2x denně ve všední dny a 1x denně o víkendu bude na lince létat nový CRJ700. Na lince bude mít sdílený kód SAS; nyní je spojení mezi oběma městy neobsazeno. Dalším kontraktem, dokonce na období čtyř let, tj. od konce října 2015 do konce října 2019, je zajištění provozu na vnitrostátní lince ve Švédsku, z letiště Arlanda ve Stockholmu do centra důlního průmyslu Gällivare za polárním kruhem, s mezipřistáním na letišti Arvidsjaur. Létat se bude celkem 11x týdně, nasazen bude Canadair CRJ900. Ten nahradí turbovrtulový, dnes již poměrně raritní BAe ATP společnosti Nextjet, létající se stejnou frekvencí na lince Arlanda - Kramfors - Gällivare a zpět (v průběhu letních prázdnin létal s mezipřistáním v Lycksele).
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém